Korekta paznokci
wrastających i wkręcających

Korekta paznokci

Wrastający paznokieć jest to choroba, która dotyka ludzi niezależnie od wieku, charakteryzując się dużym dyskomfortem, bólem oraz trudnościami w codziennym funkcjonowaniu.

Etiopatogezena tego schorzenia obejmuje ucisk wewnętrzny, ucisk zewnętrzny oraz czynniki dodatkowe. Wrastający paznokieć dotyczy najczęściej palucha ale może również być zlokalizowany na innych palcach. Choroba objawia się bólem, uciskiem, zaczerwienieniem wałów okołopaznokciowych.

Jedną z głównych przyczyn problemu z wrastającymi paznokciami są choroby naczyniowe, nadwaga, nieprawidłowe obcinanie lub źle dopasowane obuwie. Wrastanie paznokcia może również być powodem wcześniejszego urazu mechanicznego a co za tym idzie- deformacji płytki paznokciowej i nieprawidłowy jej wzrost. Przyczyną choroby są często deformacje ortopedyczne w obrębie stóp tj. Paluch koślawy, stopa koślawa, płaskostopie poprzeczne i podłużne, niepoprawna motoryka chodu.

Wybór metody korekcji wrastających paznokci zależny jest od wielu czynników. Między innymi od tego jaka jest przyczyna ich powstawania. Niezbędne jest odpowiednie ukierunkowanie dalszego wzrostu paznokcia, tak aby nie powodował dyskomfortu. W tym celu najczęściej zakładana jest klamra ortonyksyjna.

Zabiegu nie należy się bać, ponieważ jest to metoda nieinwazyjna , która przynosi natychmiastową ulgę. Rodzaj klamry ortonyksyjnej dobierany jest indywidualnie do przypadku. Terapia jest długotrwała oraz zależna od czynników tj.: grubość płytki paznokciowej, stopień wrastania/ wkręcania, wiek pacjenta, a nawet aktywność fizyczna.